گفتوگوهای فنی میان ایران و آمریکا در سوئیس پایان یافت و وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که دو طرف بر سر ایجاد کارگروههای مشترک، از جمله در حوزههای «هستهای» و «تحریمها»، به توافق رسیدهاند و تفاهمات لازم حاصل شده است.
همزمان، دونالد ترام رئیسجمهور آمریکا از آزاد شدن بخش نخست داراییهای مسدودشده ایران خبر داد و گفت این منابع مالی برای خرید مواد غذایی از کشاورزان آمریکایی استفاده خواهد شد.
عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی ایران، نیز بهگونه تلویحی این موضوع را تأیید کرد و گفت شش میلیارد دلار نخستِ آزادشده، مطابق توافق سال ۱۴۰۲ میان تهران و واشنگتن صرف واردات مواد غذایی و دارو خواهد شد.
در تحولی دیگر، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس ایران ساعاتی پس از بازگشت از سوئیس راهی عمان شد.
رسانههای ایرانی اعلام کردهاند که سفر او به مسقط با هدف گفتوگو درباره «ترتیبات ایرانی مدیریت تنگه هرمز» و گسترش همکاریهای دوجانبه انجام میشود.
همچنین گزارش شده است که مسعود پزشکیان رئیسجمهور ایران، در ادامه رایزنیهای منطقهای، بهزودی به پاکستان سفر خواهد کرد.

