مذاکرات ایران و آمریکا که به میزبانی سوئیس و با میانجیگری پاکستان و قطر برگزار شده بود، روز یکشنبه به پایان رسید.
عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران در گزارشی از نتایج این گفتوگوها اعلام کرد که تحریمهای صادرات نفت و پتروشیمی ایران به حالت تعلیق درآمده و محاصره دریایی این کشور پایان یافته است.
به گفته عراقچی بخشی از داراییهای مسدودشده ایران نیز آزاد شده و دو طرف درباره برخی موضوعات مورد اختلاف به تفاهمهایی دست یافتهاند.
این مذاکرات در حالی برگزار شد که اظهارات دونالد ترامپ رئیسجمهور ایالات متحده، درباره احتمال حمله مجدد به ایران، برای مدتی روند نشست را با اختلال مواجه کرد.
در همین حال سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به این اظهارات هشدار داده است که در صورت ادامه تهدیدها، تهران از برگزاری نشستهای مستقیم با آمریکا خودداری خواهد کرد.

