به گزارش رسانههای ایران قالیباف به همراه عباس عراقچی، وزیر امور خارجه این کشور، برای گفتوگو درباره «ترتیبات مربوط به مدیریت تنگه هرمز» و تقویت همکاریهای دوجانبه به مسقط سفر کرده است.
قرار است این هیئت در جریان این سفر با هیثم بن طارق، سلطان عمان دیدار و درباره موضوعات منطقهای و همکاریهای سیاسی و اقتصادی گفتوگو کند.
این تحرکات دیپلماتیک در حالی صورت میگیرد که دور نخست مذاکرات ایران و آمریکا در سوئیس پایان یافته و هیئت ایرانی ساعاتی پیش به تهران بازگشته است.
همزمان، دفتر مسعود پزشکیان، رئیسجمهور ایران اعلام کرده است که او فردا (دوم تیر) در سفری یکروزه به پاکستان خواهد رفت.
هدف از این سفر، قدردانی از نقش میانجیگرانه پاکستان در گفتوگوهای ایران و آمریکا و همچنین توسعه روابط اقتصادی میان دو کشور عنوان شده است.

