در جریان سفر رسمی رئیسجمهور ، جمهوری اسلامی ایران به پاکستان مسعود پزشکیان با عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان دیدار و گفتوگو کرد.
در این دیدار دو طرف درباره آخرین تحولات منطقهای و بینالمللی، بهویژه وضعیت امنیتی منطقه و چالشهای مشترک، تبادل نظر کردند.
هر دو طرف بر اهمیت همکاری و هماهنگی کشورهای همسایه برای حفظ ثبات و امنیت پایدار تأکید ورزیدند.
همچنین در این گفتوگوها روابط دوجانبه میان ایران و پاکستان مورد بررسی قرار گرفت و موضوعات مختلف از جمله همکاریهای سیاسی اقتصادی و امنیتی در دستور بحث قرار داشت.
طرفین بر ضرورت گسترش همکاریهای راهبردی، تقویت ارتباطات مرزی و افزایش هماهنگی در زمینه مقابله با تهدیدهای مشترک تأکید کردند.
در پایان این دیدار دو طرف ابراز امیدواری کردند که تداوم چنین رایزنیها و ملاقاتهایی بتواند زمینهساز تقویت هرچه بیشتر روابط میان دو کشور و گسترش همکاریها در آینده باشد.

