دولت دانمارک اعلام کرد که به ائتلاف بینالمللی تحت رهبری بریتانیا و فرانسه برای کمک به بازگشایی و تأمین امنیت تنگه هرمز ملحق خواهد شد.
یپه بروس، وزیر دفاع دانمارک گفت که مشارکت کشورش شامل اعزام مترجمان توانمندیهای پهپادی، پرسنل نظامی و احتمالاً کمکهای تخصصی در بخش سایبری خواهد بود، اما از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.
بر اساس لایحهای که به پارلمان دانمارک ارائه شده است، هدف این مأموریت تقویت امنیت دریایی و تضمین آزادی کشتیرانی در تنگه هرمز، دریای سرخ و آبهای اطراف آن عنوان شده است.
فرانسه و بریتانیا همراه با چند کشور دیگر پیشنهاد ایجاد یک مأموریت بینالمللی برای مینروبی و تأمین امنیت این آبراه راهبردی را مطرح کردهاند. فرانسه پیشتر تأکید کرده بود که هدف این طرح استقرار نیروی دریایی در تنگه هرمز نیست، بلکه ایجاد یک مأموریت امنیتی هماهنگ با ایران برای حفظ امنیت منطقه است.

