دوشنبه, جون 22, 2026
Homeکورپاڼهبقایی:تعامل با آژانس طبق روال ادامه دارد

بقایی:تعامل با آژانس طبق روال ادامه دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرده است که تعامل ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی «مطابق روال جاری و منطبق با مصوبات مجلس شورای اسلامی و تصمیمات شورای‌عالی امنیت ملی» ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایرنا به نقل از مقام‌های مطلع، در جریان ۱۸ ساعت گفت‌وگو در سوئیس ایران هیچ مذاکره‌ای درباره پرونده هسته‌ای انجام نداده و هیچ تعهد جدیدی نیز نپذیرفته است.

در این گزارش همچنین آمده است که آغاز مذاکرات هسته‌ای در چارچوب تفاهم‌نامه اسلام‌آباد برای پایان جنگ میان ایران و آمریکا، منوط به اجرای بند ۱۳ این تفاهم‌نامه است.

بر اساس این بند، پس از اجرای بندهای ۱، ۴، ۵، ۱۰ و ۱۱، مذاکرات درباره توافق نهایی آغاز خواهد شد.

طبق بند نخست این یادداشت تفاهم، «پایان فوری و دائمی عملیات نظامی در همه جبهه‌ها از جمله لبنان» شرط اصلی آغاز روند توافق نهایی عنوان شده است.

از سوی دیگر، جی‌دی ونس مذاکره‌کننده ارشد آمریکا اعلام کرده است که تهران با بازگشت بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران موافقت کرده است.

اړونده مطالب

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here