سه شنبه, جون 23, 2026
Homeکورپاڼهسفر یک‌روزه رئیس‌جمهور ایران به پاکستان برای تقویت روابط دوجانبه و قدردانی...

سفر یک‌روزه رئیس‌جمهور ایران به پاکستان برای تقویت روابط دوجانبه و قدردانی از نقش میانجی‌گری اسلام‌آباد

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور ایران در یک سفر یک‌روزه عازم پاکستان شد.

بر اساس گزارش‌ها قدردانی از تلاش‌ها و پیگیری‌های پاکستان به‌عنوان میانجی در روند گفت‌وگوهای ایران و آمریکا، از مهم‌ترین اهداف این سفر عنوان شده است.

همچنین گسترش همکاری‌ها و روابط اقتصادی میان دو کشور در دستور کار این سفر قرار دارد.

پاکستان در روند مذاکرات ایران و آمریکا نقش میانجی اصلی را ایفا کرده و یادداشت تفاهم دو کشور نیز به نام «تفاهم‌نامه اسلام‌آباد» شناخته می‌شود.

در همین حال، شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان و فیلد مارشال عاصم منیر، فرمانده ارتش این کشور در دور نخست گفت‌وگوهای ایران و آمریکا در سوئیس حضور داشتند.

شهباز شریف نیز اعلام کرده است که دور اول مذاکرات ایران و آمریکا در چارچوب «یادداشت تفاهم اسلام‌آباد» و در فضایی مثبت و سازنده به پایان رسیده است.

اړونده مطالب

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here