مسعود پزشکیان رئیسجمهور ایران در یک سفر یکروزه عازم پاکستان شد.
بر اساس گزارشها قدردانی از تلاشها و پیگیریهای پاکستان بهعنوان میانجی در روند گفتوگوهای ایران و آمریکا، از مهمترین اهداف این سفر عنوان شده است.
همچنین گسترش همکاریها و روابط اقتصادی میان دو کشور در دستور کار این سفر قرار دارد.
پاکستان در روند مذاکرات ایران و آمریکا نقش میانجی اصلی را ایفا کرده و یادداشت تفاهم دو کشور نیز به نام «تفاهمنامه اسلامآباد» شناخته میشود.
در همین حال، شهباز شریف نخستوزیر پاکستان و فیلد مارشال عاصم منیر، فرمانده ارتش این کشور در دور نخست گفتوگوهای ایران و آمریکا در سوئیس حضور داشتند.
شهباز شریف نیز اعلام کرده است که دور اول مذاکرات ایران و آمریکا در چارچوب «یادداشت تفاهم اسلامآباد» و در فضایی مثبت و سازنده به پایان رسیده است.

