خبرگزاری تسنیم گزارش داد که هیات جمهوری اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس ایران روز دوشنبه اول تیرماه پس از حدود ۱۸ ساعت گفتوگو و رایزنی فشرده، محل برگزاری مذاکرات در سوئیس را به مقصد تهران ترک کرد.
بر اساس این گزارش، هیات ایرانی در نشستهای دوجانبه و چهارجانبه با حضور هیات آمریکا و میانجیگران پاکستانی و قطری شرکت کرده و مواضع تهران را درباره روند اجرای یادداشت تفاهم و شرایط ورود به مذاکرات توافق نهایی مطرح کرده است.
قطر و پاکستان پیشتر اعلام کرده بودند که ایران و آمریکا بر تشکیل کمیته عالی برای نظارت بر اجرای یادداشت تفاهم، آغاز فوری مذاکرات فنی و تدوین نقشه راه برای دستیابی به توافق نهایی ظرف ۶۰ روز به توافق رسیدهاند.
دو کشور میانجی همچنین از ادامه مذاکرات فنی میان تهران و واشنگتن در سوئیس تا پایان هفته جاری خبر دادهاند.

