دوشنبه, جون 22, 2026
Homeکورپاڼههیات جمهوری اسلامی پس از پایان مذاکرات سوئیس به تهران بازگشت

هیات جمهوری اسلامی پس از پایان مذاکرات سوئیس به تهران بازگشت

خبرگزاری تسنیم گزارش داد که هیات جمهوری اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس ایران روز دوشنبه اول تیرماه پس از حدود ۱۸ ساعت گفت‌وگو و رایزنی فشرده، محل برگزاری مذاکرات در سوئیس را به مقصد تهران ترک کرد.

بر اساس این گزارش، هیات ایرانی در نشست‌های دوجانبه و چهارجانبه با حضور هیات آمریکا و میانجی‌گران پاکستانی و قطری شرکت کرده و مواضع تهران را درباره روند اجرای یادداشت تفاهم و شرایط ورود به مذاکرات توافق نهایی مطرح کرده است.

قطر و پاکستان پیش‌تر اعلام کرده بودند که ایران و آمریکا بر تشکیل کمیته عالی برای نظارت بر اجرای یادداشت تفاهم، آغاز فوری مذاکرات فنی و تدوین نقشه راه برای دستیابی به توافق نهایی ظرف ۶۰ روز به توافق رسیده‌اند.

دو کشور میانجی همچنین از ادامه مذاکرات فنی میان تهران و واشنگتن در سوئیس تا پایان هفته جاری خبر داده‌اند.

اړونده مطالب

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here