شهباز شریف نخستوزیر پاکستان مذاکرات میان ایران و آمریکا در سوئیس را «موفقیتآمیز» خواند و از پیشرفتهای حاصلشده در این گفتوگوها استقبال کرد.
شریف روز دوشنبه در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که مذاکرات در فضایی مثبت و سازنده برگزار شده و دستاوردهای امیدوارکنندهای به همراه داشته است.
به گفته او، توافق بر سر نقشه راه برای دستیابی به توافق نهایی ظرف ۶۰ روز آینده ایجاد یک کمیته عالیرتبه برای نظارت سیاسی بر روند مذاکرات و آغاز گفتوگوهای فنی بیشتر از جمله نتایج این نشست بوده است.
اظهارات نخستوزیر پاکستان در حالی مطرح میشود که نخستین دور مذاکرات مقامهای ارشد ایران و آمریکا روز دوشنبه در سوئیس به پایان رسید و هیئت ایرانی پس از اتمام نشست، محل مذاکرات را ترک کرد.
بر اساس اعلام میانجیگران گفتوگوهای فنی میان دو طرف در طول هفته جاری در سوئیس ادامه خواهد یافت.
پاکستان و قطر که نقش میانجی این مذاکرات را بر عهده دارند پیشتر نیز با صدور بیانیهای مشترک از پیشرفت در روند گفتوگوها خبر داده بودند.

