دوشنبه, جون 22, 2026
Homeکورپاڼهبقائی: در نشست سوئیس گفت‌وگوی کوتاهی درباره موضوع هسته‌ای انجام شد

بقائی: در نشست سوئیس گفت‌وگوی کوتاهی درباره موضوع هسته‌ای انجام شد

اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که در نخستین دور گفت‌وگوهای مقام‌های تهران و واشینگتن در سوئیس، گفت‌وگوی کوتاهی درباره برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی میان دو طرف انجام شده است.

بقائی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا گفت که هیأت آمریکایی بخشی از مواضع خود را درباره موضوع هسته‌ای به‌صورت مختصر مطرح کرد و هیأت ایرانی نیز دیدگاه‌های خود را بیان کرد.

وی تأکید کرد که این گفت‌وگو در حد «مذاکره» نبوده و صرفاً تبادل مواضع میان دو طرف صورت گرفته است. به گفته او، جمهوری اسلامی در این نشست مواضع خود را به‌صورت صریح و روشن اعلام کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود که تهران تأکید کرده هنوز زمان ورود به مذاکرات درباره توافق نهایی فرا نرسیده و براساس یادداشت تفاهم موجود پس از اجرای بخش‌های مشخصی از آن، گفت‌وگوها برای دستیابی به توافق نهایی آغاز خواهد شد.

بقائی همچنین گفت عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران، طرف آمریکایی را نسبت به تکرار آنچه «دیدگاه‌های زیاده‌خواهانه و غیرمنطقی» درباره موضوع هسته‌ای خواند برحذر داشته و مواضع جمهوری اسلامی را تشریح کرده است.

اړونده مطالب

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here